Ajan­kohtai­sta

Aspirin Cardio -kampanjasta Vuoden lääkemainos

Raadin mukaan vanha brändi tuotiin taitavasti esille.

Vuoden lääkemainos -palkinto hyvän ja informatiivisen lääkemainoksen suunnittelusta ja toteutuksesta annettiin tänä vuonna Bayer Oy:n Aspirin Cardio -kampanjalle. Mainonta on toteutettu yhteistyössä mainostoimisto Rocky Advertising Oy:n sekä kontaktitoimisto Toisen kanssa.

Palkintoraati totesi, että kampanjassa on käsitelty vaikeaa asiaa taitavasti ja pelottelematta ja siinä on vahva kansanterveydellinen, ennaltaehkäisevä viesti. Kampanjan Internet-sivusto on perusteellisesti toteutettu. Myös vanhan brändin taitavaa esilletuomista kehuttiin.

Vuoden lääkemainos -kilpailu on järjestetty vuosittain vuodesta 1995 alkaen. Palkinto on Lääketeollisuus ry:n tunnustus hyvän ja informatiivisen mainonnan suunnittelusta ja toteutuksesta. Kilpailussa arvioidaan, millä tavalla mainoksessa lähestytään kuluttajaa. Lisäksi arvioinnissa kiinnitetään huomiota mainoksen ideaan, innovatiivisuuteen, visuaalisuuteen sekä esitetyn informaation laatuun.

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkäri 2030