Vuoden lääkemainos on valittu
Lääketeollisuusliiton myöntämän Vuoden lääkemainos -palkinnon sai tänä vuonna Warner Lambert Consumer Healthcare'n Zovirax-kampanja. Valintaa perusteltiin seuraavasti: "Kysymyksessä on erittäin hyvin kohdistettu kampanja. Tuotteen käyttötarkoitus tulee selvästi ilmi ja esitystapa on käytännönläheinen. Kuluttajakohderyhmää kampanja informoi idearikkaasti lääkkeestä, jonka avulla lieventävä itsehoito on mahdollista. Kiusallisesta vaivasta on kerrottu miellyttävällä tavalla, ilman kikkailua. Mainos lisää vaikean tuotemerkin tunnettuutta."
Vuoden lääkemainoksen lisäksi tänä vuonna päätettiin antaa tunnustusta myös kunniamaininnan muodossa. Kunniamaininnan sai Orion-yhtymä Oy Orionin Ketorin-kampanja.
Palkinnot julkistettiin Farmasian Päivien avajaisissa 15.11. Messukeskuksessa. Valinnat on tehnyt raati, johon kuului lääkealaa tuntevien edustajien lisäksi sekä tiedotusvälineiden että kuluttajien edustaja.