Lehti 50-52: Ajan­kohtai­sta 50-52/2018 vsk 73 s. 2992 - 2993

Automaatio lisäsi työntekijöiden ja potilaiden yhteistä aikaa

Ulla Toikkanen

Sysmän sote-keskuksessa asiakas ilmoittautuu tiskin asemesta itsepalveluautomaatille, ja hänet ohjataan oikean oven taakse aulatilojen infonäytöillä ja hoitohuoneiden ovenpielinäytöillä. Asiakas kutsutaan vastaanotolle diskreetisti vuoronumerolla.

Sysmän kunta päätti, että kokonaisulkoistus on heille paras ratkaisu sotepalveluiden tuottamiseen. Attendo voitti kilpailutuksen.

Uudesta sote-keskuksesta asiakkaat saavat saman katon alta kaikki palvelut. Perusterveydenhuollon ja sosiaalityöntekijöiden lisäksi myös hammashoito ja fysioterapia ovat osa kokonaisuutta. Sysmässä päätettiin myös investoida asiakaskokemusta parantaviin tietojärjestelmiin.

Lue myös

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkäri 2030