Lehti 35: Näkökulma 35/2011 vsk 66 s. 2478 - 2479

Pahin trauma lääkäristä?

Kysely Facebook-kavereilleni paljasti, että ikävät muistot etenkin terveystarkastuksista ovat yleisiä. Nuori ihminen on lannistettu tai häväisty. Pahimmillaan koko elämä on invalidisoitunut.

Elina Hermanson

"Sairastuin diabetekseen 7-vuotiaana. Hoitavaksi lääkärikseni tuli mustahiuksinen noita-akka. Hän pelotteli minut ja äidinkin aina tosi pahasti, ja mustasi koko tulevaisuuteni. Olisin 20-vuotiaana sokeana rullatuolissa enkä ikinä voisi saada terveitä lapsia. Pelkäsin lääkärikäyntejä niin paljon…

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkärilehden työpaikat