Potilaan valinnanvapaus muuttaa rakenteita
Valtioneuvosto sitoutui viime vuonna siihen, että kuntalainen voi valita käyttämänsä terveyskeskuksen tai sairaalan. Ennen todellisen valinnanvapauden toteutumista on ratkaistava useita kysymyksiä, mutta lopputuloksena terveydenhuoltoon saadaan myönteistä kehitysdynamiikkaa.
Sosiaali- ja terveysministeriö viimeistelee parhaillaan esitystä terveydenhuoltolaiksi työryhmän ehdotuksen ja siitä saatujen lausuntojen pohjalta. Esitys perustuisi asiakaslähtöisyyteen, perusterveydenhuollon vahvistamiseen ja integroitumiseen erikoissairaanhoitoon sekä painopisteen siirtämiseen…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



