Päivystyskiista kuohuttaa HYKS:ia
Kiista päivystyskorvauksista on suututtanut HYKS:n lääkärikunnan. Sairaalan hallitus päätti syyskuussa, että päivystyksen maksuperusteena käytetään kolmen viikon työjaksoa, päivystys siirretään alkamaan klo 15 tai 15.30 ja että raskaimmille erikoisaloille sovitut vapaapäivät eivät ole palkallisia. Lääkärit eivät hyväksy työnantajan tulkintaa uudesta päivystyssopimuksesta ja katsovat sen haittaavan sairaalan toimintaa, kertoo HYKS:n pääluottamusmies ja Lääkäriliiton hallituksen jäsen Martti Lalla.
HYKS:n kirurgian tulosyksikön lääkärikunta jätti 11.10. sairaalan johtajalle Arvo Relanderille kirjelmän, jossa edellytettiin hallituksen tekevän uuden päätöksen lääkärisopimuksen mukaisista päivystysjärjestelyistä. Lääkärit arvelevat, että hallitus joutui tekemään aiemman päätöksensä yksipuolisen…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



