Lehti 18-19: Kansanterveys 18-19/1997 vsk 52 s. 2299

Suositus HIV-verinäytteiden ottamisesta

Marja-Leena KantanenPauli Leinikki

Kansanterveyslaitos on vuonna 1990 antanut suosituksen, jonka mukaan henkilöstä, jonka epäillään saaneen HIV-tartunnan, olisi syytä ottaa näytteet 2, 4 ja 6 kuukauden kuluttua altistuksesta. Mikäli viimeisessäkään näytteessä ei ole vasta-aineita, ei tartuntaa ole. HIV-testit ovat tulleet sittemmin…

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkärilehden työpaikat