Lehti 15: Keskustelua 15/1996 vsk 51 s. 1718

Käytetäänkö meillä liian paljon "lepositeitä" ja eristystä psykiatrisessa hoidoss?

Kalle Achté

Psykiatrisessa hoidossa joudutaan aina käyttämään myös vastentahtoisia hoitokeinoja. Niitä tulisi käyttää kuitenkin mahdollisimman vähän. Kirjoittajan mielestä tarvitaan asenteiden muutosta ja lepositeiden ("pakkopaitojen") käytöstä luopumista aina kun se on suinkin mahdollista. Vuoden 1978 alussa…

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkärilehden työpaikat