Jakartan julistus
Maailman terveysjärjestö WHO järjesti neljännen terveyden edistämisen konferenssin Jakartassa. Sen päätarkoituksena oli tunnistaa suunnat ja toimintatavat, joilla voidaan vastata maailmanlaajuisesti 21. vuosisadan terveyden edistämisen haasteisiin. Kongressin julistus täydentää aikaisempien, erityisesti Ottawassa 1986 pidetyn konferenssin vastaavia dokumentteja.
Jakartan julistuksen pääkohtia ovat: Terveyden edistämisen ensisijaiset toimintatavat 21. vuosisadalla ovat: - Yhteiskunnallisen vastuun lisääminen terveyden hyväksi sekä julkisella että yksityisellä sektorilla noudattamalla julistuksessa lueteltuja periaatteita ja käytäntöjä. KUTSU TOIMINTAAN …
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



