Lääkemainonta arvioitavana
Lääkemainonta on viime aikoina saanut osakseen julkisuutta ja kritiikkiä. Aihetta on hiljattain tutkittu usealla eri menetelmällä. Mielipiteet ja tutkimustulokset mainonnan määrästä ja vaikutuksista ovat osin ristiriitaisia. Kuluttajat toivovat mainoksilta enemmän informaatiota ja vähemmän kaupallisuutta.
Lääkkeiden yleisömainonta on lisääntynyt erityisesti 1990-luvulla, ja lääkkeet ovat kohonneet eniten mainostettujen tuoteryhmien joukkoon. Osasyy tähän on se, että viime vuosina on vapautettu itsehoitoon useita lääkeaineita, joita sisältävät rinnakkaisvalmisteet ovat käyneet kovaa taistelua…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



