Nainen ja alkoholi
Naiset ovat alkoholinkäytössä yleensä varsin maltillisia, mutta naisten juominen on viime vuosikymmeninä selvästi lisääntynyt. Alkoholin haittavaikutukset ilmaantuvat naisille herkemmin kuin miehille. Osaselitys tälle voi olla se, että alkoholin aineenvaihdunta on naisilla erilainen.
Miehet juovat edelleen kolme neljännestä kaikesta Suomessa kulutetusta alkoholista, mutta myös naisten juominen on lisääntynyt viime vuosikymmenien aikana. FINNriski-tutkimuksen mukaan suomalaiset naiset joivat vuonna 1992 keskimäärin noin kaksi ravintola-annosta (25 g eta-nolia) viikossa. Naisten…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



