Takaisin Afganistaniin
Lastenlääkäri Leena Kaartinen palasi viime keväänä Afganistaniin kahden vuoden tauon jälkeen. Kiivaat taistelut ovat tällä välin raunioittaneet puolet maan pääkaupungista Kabulista. Äiti-lapsiklinikan potilaissa näkyvät sodan jäljet, aliravitsemus, riisitauti, A-vitamiinin puute. Työ jatkuu.
Palasin Kabuliin kahden vuoden kotimaan kauden jälkeen toukokuussa 1995. Maan poliittiseen tilanteeseen oli muutamaa kuukautta aikaisemmin astunut tuore voimatekijä hämmentämään uutena kokkina soppaa, talebanien kiihkoislamilainen ryhmä; taleban on arabiaa ja tarkoittaa opiskelijoita. He valtasivat…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



