Lääkäriliiton graafinen ilme uudistuu
Ilme muuttuu entistä kevyemmäksi ja raikkaammaksi, mutta vanha tuttu käärmelogo säilyy.
– Graafinen ilme haluttiin päivittää nykypäivään. Ydinajatuksena on ollut saavutettavuus, kertoo Lääkäriliiton digitaalisen viestinnän asiantuntija Tea Tammi.
– Aiemmin graafisissa ohjeissa oli kaksi vihreää, jotka erosivat toisistaan vain vähän. Nyt värimaailmaan on otettu mukaan kirkkaita korostusvärejä, jotka toimivat hyvin myös sosiaalisessa mediassa. Uusi fontti on entistä luettavampi – asiallinen mutta persoonallinen, Tammi kuvailee.
Uuden graafisen ilmeen on suunnitellut Kubo Creative Agency. Vanha tuttu käärmekuvio logossa säilyy hallituksen toiveesta ennallaan. Vain logon nimenkirjoitusasu muuttuu: versaalin eli suuraakkosten sijasta käytetään nyt helpommin lähestyttävää gemenaa.
Uuden ilmeen toivotaan henkivän luotettavuutta, asiantuntevuutta ja vastuullisuutta. Uudistus näkyy ensimmäisenä liiton sosiaalisen median kanavissa. Alkuvuonna uudistetaan esimerkiksi jäsenuutiskirjeen ulkoasu, ja vähitellen muut liiton kanavat ja aineistot.