Lääkäriliiton graafinen ilme uudistuu
Ilme muuttuu entistä kevyemmäksi ja raikkaammaksi, mutta vanha tuttu käärmelogo säilyy.
![](/site/assets/files/628709/article_image_69020.1024x0.jpg)
– Graafinen ilme haluttiin päivittää nykypäivään. Ydinajatuksena on ollut saavutettavuus, kertoo Lääkäriliiton digitaalisen viestinnän asiantuntija Tea Tammi.
– Aiemmin graafisissa ohjeissa oli kaksi vihreää, jotka erosivat toisistaan vain vähän. Nyt värimaailmaan on otettu mukaan kirkkaita korostusvärejä, jotka toimivat hyvin myös sosiaalisessa mediassa. Uusi fontti on entistä luettavampi – asiallinen mutta persoonallinen, Tammi kuvailee.
Uuden graafisen ilmeen on suunnitellut Kubo Creative Agency. Vanha tuttu käärmekuvio logossa säilyy hallituksen toiveesta ennallaan. Vain logon nimenkirjoitusasu muuttuu: versaalin eli suuraakkosten sijasta käytetään nyt helpommin lähestyttävää gemenaa.
![](/site/assets/files/628710/article_image_69021.1024x0.png)
Uuden ilmeen toivotaan henkivän luotettavuutta, asiantuntevuutta ja vastuullisuutta. Uudistus näkyy ensimmäisenä liiton sosiaalisen median kanavissa. Alkuvuonna uudistetaan esimerkiksi jäsenuutiskirjeen ulkoasu, ja vähitellen muut liiton kanavat ja aineistot.