Enemmän D-vitamiinia saattaa sittenkin hyödyttää lapsia
Adobe … Lääkärilehti haastatteli Saara Valkamaa, joka tutki väitöskirjassaan D-vitamiinin luustovaikutuksia lapsilla (1). Tutkimus oli osa Vidi-tutkimusta, jossa lapset oli satunnaistettu saamaan joko 10 µg tai 30 µg D-vitamiinia päivässä.
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



