Terveydenhuolto

Maisasta tuli valtavirtaa Husissa

70 prosenttia asiakkaista käyttää digitaalista asiointikanavaa.

Tiiamari Pennanen
JUSSI HELTTUNEN

Potilastietojärjestelmä Apotin digitaalista asiointikanavaa, Maisaa, käyttää 70 prosenttia Husin asiakkaista. Se on näin ollen saavuttanut käyttötavoitteensa.

Maisan kautta asiakas voi hoitaa ja tarkastella sosiaalihuollon ja terveydenhuollon asioitaan ja olla yhteydessä hoitavaan yksikköön.

Palvelussa asiakas voi tehdä ajanvarauksia, tarkistaa tietojaan ja tutkimustuloksiaan tai tehdä hakemuksia. Viestipalvelussa voi lähettää valokuvia hoito-ohjeita varten.

Valtuutuksella siellä voi asioida myös läheisensä puolesta.

Lue myös

Maisasta löytyvät myös esimerkiksi leikkauksiin tulevien esitietolomakkeet, mikä nopeuttaa hoitohenkilökunnan työtä. Digitaalisena on saatavilla myös muita dokumentteja ja todistuksia.

Maisa on käytössä Hus-yhtymän lisäksi Helsingissä, Vantaan ja Keravan hyvinvointialueella sekä Kauniaisissa.

Kirjoittaja

Tiiamari Pennanen

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkäri 2030