Uusi yksikkö levittää hyviä käytäntöjä Husissa
Asiakkuushallinnan yksikkö sovittaa yhteen Husin ja hyvinvointialueiden toimintaa.
Husissa on aloittanut vuoden vaihteessa uusi asiakkuushallinnan yksikkö.
Se sovittaa yhteen Husin ja hyvinvointialueiden toimintaa. Tavoitteena on löytää sujuvat palvelupolut erikoissairaanhoidon ja perusterveydenhuollon välille ja levittää hyviä käytäntöjä Uudellamaalla.
Yksikön avulla tavoitellaan palvelujen yhdenvertaisuutta ja laatua.
Sitä johtaa asiakkuusjohtaja Visa Honkanen. Ylilääkärinä työskentelee Elina Reponen.
Alueen neljällä hyvinvointialueella, Helsingillä ja yhteistoiminta-alueilla on asiakasjohtajat, joista osa on vielä nimeämättä. Myöhemmin aloittaa myös kehittämispäälliköitä.
Yksikköön kuuluvat Husin perusterveydenhuollon yksikkö ja lähetekeskus sekä Uudenmaan sosiaalialan osaamiskeskus Socca.
Sote-uudistuksessa Uudellemaalle luotiin muusta maasta poikkeava malli, jossa sosiaali- ja terveydenhuollon järjestäjiä ovat Uudenmaan neljä hyvinvointialuetta, Helsingin kaupunki ja Hus.
Erikoissairaanhoidon järjestämiseksi Länsi-Uudenmaan, Keski-Uudenmaan, Vantaa-Keravan ja Itä-Uudenmaan hyvinvointialueiden sekä Helsingin kaupungin pitää kuulua Hus-yhtymään.