Karnitiinin saanti edistää pienten keskosten parempaa kasvua
Tutkimusnäyttö karnitiinilisän hyödyistä on edelleen ristiriitaista.
Adobe/AOP … Itä-Suomen yliopiston ja Kysin tutkimuksessa havaittiin, että karnitiinin saanti ensimmäisinä elinviikkoina edistää pienten keskosten parempaa kasvua ja suurempaa aivojen kokoa laskettuna aikana. Karnitiinin saanti erityisesti rintamaidosta näyttää olevan yhteydessä parempaan kasvuun.
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



