Äidin ylipaino voi vaikuttaa rintamaidon oligosakkaridikoostumukseen
Äidinmaidon oligosakkaridien yksipuolisuus on tutkimuksen mukaan yhteydessä lasten suurempaan pituuteen ja painoon.
Turun yliopiston ja yhdysvaltalaisen San Diegon yliopiston yhteistutkimus osoittaa, että äidinmaidon sokeriyhdisteet voivat vaikuttaa lapsen kasvuun varhaislapsuudessa. Oligosakkaridit ovat sokeriyhdisteitä, jotka ovat laktoosin ja rasvan jälkeen äidinmaidon kolmanneksi yleisin ainesosa.
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



