Lehti 14: Terveydenhuolto 14/2001 vsk 56 s. 1594 - 1597

Lääkärilakko eteni uusille paikkakunnille

Neljäs lakkoviikko on hiljentänyt kuusi keskussairaalaa ja kuusi terveyskeskusta. Maanantaina lakkosairaaloiden lääkärit marssivat ulos työpaikaltaan hillityissä tunnelmissa, mutta päättäväisin mielin. "Ei ole mitään syytä antaa periksi!" totesivat lääkärit.

Ulla JärviIrene Konttinen

Satakunnan keskussairaala Porissa oli yksi uusista lakkopaikkakunnista. Sairaalan noin 130 lääkäristä lakossa on ensimmäisellä viikolla 15. Kaikki elektiiviset leikkaukset loppuivat, mutta suojelutyöstä saatiin aikaan molempia osapuolia tyydyttävät sopimukset. - Muutenkin neuvottelut työnantajan…

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkärilehden työpaikat