Lisääkö väestövastuinen omalääkärijärjestelmä asiakastyytyväisyyttä?
Väestövastuisen omalääkärijärjestelmän käyttöönotto on Jyväskylässä parantanut pääsyä lääkärin vastaanotolle ja lisännyt asiakkaiden tyytyväisyyttä saamiinsa palveluihin. Asiakkaiden arviot palveluiden laadusta ovat olleet myönteisiä. Asiakkaat pitävät myös tärkeänä sitä, että heillä on omalääkäri. Nämä tulokset on saatu kyselytutkimuksella, jossa on verrattu terveysasemien asiakkaiden mielipiteitä ennen väestövastuujärjestelmän käyttöönottoa ja kaksi vuotta järjestelmän käyttöönoton jälkeen.
Kun väestövastuun aloittamisen yhteydessä lisättiin palvelutuotantoresursseja, tuloksista ei suoraan voida päätellä, miltä osin mielipiteiden muutos johtuu väestövastuisesta toimintatavasta ja miltä osin resurssien lisäämisestä. Tulosten perusteella näyttää kuitenkin ilmeiseltä, että…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



