Nurmijärven terveyskeskuksessa on vieroitettu huumepotilaita jo kolme vuotta
- Me teemme sen, mitä osaamme - hoidamme heroinisteja sillä tiedolla ja taidolla, joka meillä on. Vaihtoehtona on, ettei hoitoa olisi lainkaan, tuumii Nurmijärven terveyskeskuksen ylilääkäri Tenho Suomela.
Nurmijärven terveyskeskuksessa uskaltauduttiin ottamaan ensimmäinen heroinisti vieroitushoitoon jo kolme vuotta sitten.
Opiaattiriippuvaisten hoito terveyskeskuksessa ei ole Suomelan mielestä vaikeaa eikä kummallista. Asiat vain täytyy selvittää.
Nurmijärven terveyskeskus sai ensimmäisen vieroituspotilaansa, kun Järvenpään sosiaalisairaala tiedusteli potilaalleen jatkohoitopaikkaa. Kolmikymppinen nainen oli aloittanut huumeidenkäytön 15-vuotiaana ja päätynyt heroinistiksi. Hän oli ollut katkaisuhoidossa monessa paikassa ennenkin, mutta…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



