Sairaalat kiillottavat kiivaasti julkisuuskuvaansa - mutta kenen ehdoilla? Toimittajat saavat nimettömiä kirjeitä ja puhelinsoittoja
Suomalainen mediajulkisuus on muuttumassa anglosaksiseen suuntaan. Yhteydenotot toimittajiin ja nimettömät ilmiannot terveydenhuollossa ovat lisääntyneet - jopa maaseutukaupungeissa. Samaan aikaan sairaanhoitopiirit yrittävät taistella oman positiivisen julkisuuskuvansa puolesta.
Hyksin epäillyt väärinkäytökset tulivat nimettömänä ilmiantona yhtaikaa sekä poliisille että medialle. Patentti- ja rekisterihallituksen johtajan rahankäytön epäselvyydet vuodettiin niin ikään tiedotusvälineisiin. Valtion ja kuntien virastot joutuvat toppuuttelemaan virkamiehiä, jotka esimiesten…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



