WHO:n Tupakka-ohjelman johtaja Derek Yach: Suomi on tupakkavalistuksen mallimaa
Maailman terveysjärjestö WHO käynnisti maaliskuussa neuvottelut kansainvälisestä sopimuksesta tupakoinnin rajoittamiseksi. Tupakka-ohjelman johtaja, tohtori Derek Yach, sanoo piskuisen Suomen olevan monella tapaa keskeinen tekijä ohjelman laatimisessa.
Suomessa tupakka- ja terveysvalistajat leimautuvat helposti tiukkapipoisiksi yhden asian miehiksi. Pienessä maassa sanomaansa esillä pitävää ihmistä usein myös pilkataan julkisuuden tavoittelusta. Tupakka-valistusta ei kuitenkaan ole tehty turhaan. Tupakointiluvut ovat meillä siedettävät, ja…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



