Alkuraskauden terveyttä edistävä ruokavalio pienentää raskausdiabeteksen riskiä
Etenkin tyydyttyneiden rasvojen saanti ruokavaliosta liittyi raskausdiabeteksen syntyyn.
Kokonaisvaltainen terveyttä edistävä ja elimistön tulehdusta alentava ruokavalio suojaa raskausdiabetekselta, kertoo Turun yliopiston tutkimus (Pajunen L ym. Eur J Nutr 30.11.2021). Turun yliopistossa ja Turun yliopistollisessa keskussairaalassa toteutetussa äiti-lapsi-tutkimuksessa selvitettiin…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



