Gluteeniton ruokavalio auttaa ihokeliakiapotilastakin
Ihokeliaakikot hyötyvät gluteenittomasta ruokavaliosta muiden keliakiapotilaiden tavoin, osoittaa väitöstutkimus.
Gluteeniton ruokavalio vähentää ihokeliaakikon tautitaakkaa, osoittaa Tampereen yliopistossa tehty väitöstutkimus. Lääketieteen lisensiaatti Camilla Pasternack selvitti väitöstyössään, että ihokeliakiapotilaiden elämän laatu koheni merkittävästi ensimmäisen vuoden gluteenittoman ruokavaliohoidon…
Kirjaudu sisään
Pääset lukemaan artikkelin, kun kirjaudut sisään Fimnet-tunnuksillasi. Kirjautuminen pysyy voimassa, jos et erikseen kirjaudu ulos sivulta laitteellasi. Jos luet lehteä yhteisessä käytössä olevalla koneella, muista myös kirjautua ulos sivustolta.
Lääkärilehti on Lääkäriliiton jäsenetu. Jos sinulla ei vielä ole jäsenen Fimnet-tunnuksia tai olet unohtanut salasanasi, hanki ne tästä.



