Lehti 41: Kantapään kautta 41/2017 vsk 72 s. 2316 - 2317

Lääkekaapin kautta

Terveydenhuollon toimintayksiköiden lääkkeet on tarkoitettu vain potilaille. Sairaaloiden lääkekaapeista on usein valitettavan helppoa ottaa lääkkeitä myös omaan käyttöön. Ratkaisevaa on, kuinka organisaatio suhtautuu tähän.

Marina KinnunenHelena MönttinenLeena-Maija AaltonenRisto P. Roine

Tapaus 1 … Apteekissa huomattiin yskänlääkkeen menekin olevan eräässä sairaalan yksikössä poikkeuksellisen suurta. Tarkemmassa selvittelyssä ilmeni, että yksikössä työskentelevä sairaanhoitaja oli ottanut omaan käyttöönsä suuria määriä lääkettä. Myöhemmin paljastui, että myös muita lääkkeitä oli…

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkärilehden työpaikat