Lehti 7: Lääkeinfo 7/2014 vsk 69 s. 493

Pelargoniasta HIV-lääkettä?

Juhana E. Idänpään-Heikkilä

Saksalaisten tutkijoiden mukaan pelargonian (Pelargonium sidoides) juuren uute estää HIV-1:n replikaatiota ja voisi olla ehdokas lisälääkkeeksi HIV:n ja AIDS:n hoitoon. Solutasolla tehtyjen havaintojen jälkeen suunnitteilla on potilastutkimuksia.

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkärilehden työpaikat