Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanja kerää varoja rintasyöpätutkimukseen
Syöpäsäätiö aloittaa huomenna jokavuotisen kampanjansa.
Lokakuinen Roosa nauha -kampanja kerää varoja suomalaiseen rintasyöpätutkimukseen, jonka avulla pyritään edistämään potilaiden sekä fyysistä että psyykkistä selviytymistä sairaudesta. Työiässä sairastuneen potilaan työhön palaamista voidaan merkittävästi tukea työnantajan, työyhteisön ja työterveyshuollon aktiivisella toiminnalla.
– Tieteellistä tutkimusta tarvitaan, jotta yhä useampi rintasyöpä voidaan ehkäistä tai hoitaa tehokkaasti ja jotta elämä rintasyövän kohdatessa voi jatkua mahdollisimman hyvänä. Tänä päivänä yhä useampi työikäisenä rintasyöpään sairastuneista palaa työhön, sanoo Syöpäsäätiön pääsihteeri Harri Vertio.
Rintasyöpä on naisten yleisin syöpä, johon sairastuu vuosittain lähes 4 200 suomalaista. Tapaukset tulevat lisääntymään merkittävästi väestön ikääntyessä.
Roosa nauha -kampanjan kannatustuote on vaaleanpunainen rusetti, joka on rintasyövän vastaisen taistelun symboli kaikkialla maailmassa. www.roosanauha.fi.