EU kampanjoi lihavuutta vastaan YouTubessa
UEFA:n kanssa tehty mainosvideo koettaa kammeta eurooppalaiset sohvaperunat ylös.
Puolen minuutin pituista videota esitetään myös Mestarien liigan otteluiden mainostauoilla. Mainoksen uskotaan saavan noin 80–100 miljoonaa katsojaa viikoittain.
Mainoksen slogan on vapaasti käännettynä: ”Nouse ylös, sohvaperuna”.
– Eurooppalaiset syövät liikaa ja liikkuvat liian vähän, minkä takia yli puolet aikuisista on ylipainoisia tai lihavia. Tämä mainoskampanjan avulla haluamme auttaa katsojia ymmärtämään paremmin fyysisen aktiivisuuden merkityksen terveellisessä elämässä ja kannustaa heitä ottamaan liikunta osaksi päivittäistä rutiinia, EU:n terveysasioista vastaava komissaari Markos Kyprianou sanoo.
YouTube on yksi internetin suosituimmista videopalveluista.
Miia Soininen