Mediplaza on lääkärien tori verkossa
Lääkäreille on avautunut Lääkärilehden verkkosivuston kautta uusi palvelu, Mediplaza. Se tarjoaa lääketeollisuuden yritysten tuottamaa uutta tietoa lääkkeistä, tutkimuksista ja niihin liittyvistä ohjeista.
– Mediplazana nyt toteutuva idea syntyi itse asiassa toimituksessa. Havaitsimme, että lääketeollisuudelta tulee jatkuvasti runsaasti hyödyllistä tietoa, jota emme pysty välittämään edelleen lääkäreille. Mediplaza on tapa saada kaikki tämä informaatio hyötykäyttöön, kertoo Lääkärilehden vastaava päätoimittaja Hannu Ollikainen.
– Mediplaza on kaupallinen palvelu ja markkinointiviestintää siinä mielessä, ettei yrityksellä ole oikeutta tehdä mitään muuta kuin edistää omaa menestystään. Tämän tavoitteen lääkeyritys voi saavuttaa muun muassa tuottamalla lääkäreitä hyödyttävää tietoa, jolle Mediplaza tarjoaa foorumin, Hannu Ollikainen kuvaa.
– Tämä on yksi tapa välittää lääkäreille informaatiota lääkkeistä. Lääkeinformaation löytäminen keskitetysti Mediplazan kautta on nyt helppoa, sanoo myös Lääkäriliiton puheenjohtaja Timo Kaukonen.
Mediplazalle pääsee osoitteesta www.laakarilehti.fi. Koska palvelu on tarkoitettu vain lääkäreille, sivustolle kirjaudutaan FiMnet-tunnuksilla.
Palvelu on nyt pilottivaiheessa. Verkkopalvelussa on mukana viisi suurta lääkeyritystä, jotka lisäävät sivustolle materiaalia jatkuvasti. Mukaan voidaan ottaa muitakin lääkeyrityksiä.
Osa materiaalista on lääkäreille, osa on tarkoitettu jaettavaksi potilaille. Myyntipäällikkö Jarno Heikkilä Lääkäri Mediat Oy:stä kuvaa Mediplazaa toriksi, jolla lääkärit kokoontuvat. Mediplazalla yritys voi jakaa tiedotteita, hoidon tueksi tuotettua materiaalia tai vaikka näyttää videoita.
Suvi Sariola
Kuva: Panthermedia, kuvankäsittely Tuula Kakko