Mehiläisen emoyhtiö vaihtaa nimeä
Liikevaihdon ja asiakasmäärien kasvu siivittivät Mehiläisen menoa alkuvuonna.
Mehiläinen ja ruotsalainen Carema jatkavat operatiivisina yhtiöinä omilla brändeillään kuten ennenkin.
Uusi nimi pohjautuu latinankieliseen sanaan ”ambo”, joka tarkoittaa ”molemmat, kaksi yhdessä”. Nimi viittaa englanniksi myös meripihkaan.
Mehiläisen vuosi on ollut erittäin positiivinen. Liikevaihto nousi tammi-kesäkuussa 59,8 miljoonaan euroon, kun viime vuonna se oli 55,2 miljoonaa euroa. Yhtiö saavutti 8,2 prosentin kasvun ilman yritysostoja.
– Erityisen ilahduttavaa on todeta, että kasvua on saavutettu hyvin laajalla rintamalla kaikissa Mehiläisen yksiköissä. Vahva asiakasmäärien kasvu perustuu toimintamme systemaattiseen kehitystyöhön viime vuosien aikana ja odotamme syksyn aikana kehityksen jatkuvan samansuuntaisena, Mehiläisen toimitusjohtaja Matti Bergendahl toteaa.
Miia Soininen