Ajan­kohtai­sta

Rokotusviestintäpeli taipui koronakampanjaksi

Psyon Games on kehittänyt Antidote-peliä vuodesta 2017.

Minna Pihlava
Kuvituskuva 1
Adobe/AOP

Terveys- ja tiedepeleihin erikoistunut suomalainen startup-yritys Psyon Games on julkaisemassa globaalia pelillistä COVID-19-tietoisuuskampanjaa yhteistyössä WHO:n kanssa.

Yhtiö on kehittänyt Antidote-peliä vuodesta 2017 alun perin rokoteviestinnän tarpeisiin.

Peli on saanut inspiraationsa animaatiosarjasta Olipa kerran elämä, jossa seikkailtiin ihmisen elimistön sisällä.

COVID-19-version tavoite on auttaa ihmisiä ymmärtämään tietoa koronaviruksesta, rokotteista sekä ennaltaehkäisevistä toimista kuten turvaväleistä ja käsihygieniasta.

Antidote-peli on saanut tunnustusta. Yhtiö on voittanut Reutersin EyeForPharma - tapahtumassa Health Startup of the Year -palkinnon. Antidote on voittanut myös Suomen peliteollisuuden Vuoden Hyötypeli-palkinnon.

Psyon Gamesin tavoite on lanseerata COVID-19-kampanja ensimmäisissä maissa toukokuussa ja laajentaa sitä mahdollisimman moniin COVID-19-tietoisuustyötä tarvitseviin maihin.

Yhtiö etsii kampanjaan partnereita yksityiseltä ja julkiselta sektorilta.

Lue myös

Sosiaali- ja terveysministeriö ja ulkoministeriö ovat yhtiön mukaan antaneet tukensa kampanjalle ja tavoitteelle viedä se maailmalle.

Maaliskuussa julkaistiin ADHD-peli

Maaliskuussa 2021 yhtiö julkaisi tarinallisen Full ADHD – Täyttä elämää -mobiilipeli, joka vie pelaajan ADHD:n kanssa elävän henkilön kokemusmaailmaan.

Peli oli osa Miltä ADHD tuntuu -terveystiedotuskampanjaa, jonka toteutti lääkeyhtiö Takeda yhteistyössä kumppaneiden kanssa.

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkäri 2030