Stetari-palkinnoissa näkyi kotimaisuus ja kansainvälisyys
- Usein sanotaan, että suomalainen markkina-alue on omanlaisensa. Mainonnan ammattilaisilla on myös selkeitä näkemyksiä siitä, mikä täällä puree. Nyt tuli todistettua, että niin kansainvälinen kuin kotimainen lääkemainonnan linja voivat menestyä, iloitsi Lääkärilehden tämän vuoden stetari-palkinnon voittaneen Lillyn myynti- ja markkinointijohtaja
Suvi Ollila
.Stetari-kilpailussa palkitaan vuosien 2009 ja 2010 parhaita lääkemainoksia kolmessa eri sarjassa.
Yrityssarjan voittaneen Lillyn ilmoitukset markkinoivat mielialalääke Cymbaltaa ja diabeteslääke Humalogia. Cymbalta-mainokset ovat osa globaalia markkinointia, ja mainoksissa nuorehko nainen ja vanhempi mies antavat kasvot masennukselle.
- Humalog-mainokset taas ovat täysin kotimaista tekoa ja perustuvat yhtiömme koulutussarjaan, jossa jaetaan tietoa ateriahuippujen hallitsemisesta, kertoo tuotepäällikkö
Vilhelmiina Mäkinen
.Cymbalta nappasi myös tuotesarjassa stetari-palkinnon. Mainosten pisteytys perustuu satunnaisesti valittujen lääkäreiden puhelinhaastatteluun. Lääkärit arvostivat mainosten herätteleviä potilaskuvia sekä riittävää ja selkeää tuoteinformaatiota.
Lääkärilehden ilmoittajat saivat myös valita oman suosikkimainoksensa. Stetari-palkinnon sai tänä vuonna Astellasin virtsankarkailulääke Vesicare. Mainoksen pinkki sivuvaunullinen moottoripyörä keräsi katseet.
Tuotesarjassa ja yrityssarjassa jaettiin myös pronssisia ja hopeisia kunniakirjoja.
Kaikki palkitut ja kilpailun säännöt osoitteessa www.laakarilehti.fi.