Lehti 45: Ajan­kohtai­sta 45/2010 vsk 65 s. 3672

Stetari-palkinnoissa näkyi kotimaisuus ja kansainvälisyys

Ulla Järvi

- Usein sanotaan, että suomalainen markkina-alue on omanlaisensa. Mainonnan ammattilaisilla on myös selkeitä näkemyksiä siitä, mikä täällä puree. Nyt tuli todistettua, että niin kansainvälinen kuin kotimainen lääkemainonnan linja voivat menestyä, iloitsi Lääkärilehden tämän vuoden stetari-palkinnon voittaneen Lillyn myynti- ja markkinointijohtaja

Suvi Ollila

.

Stetari-kilpailussa palkitaan vuosien 2009 ja 2010 parhaita lääkemainoksia kolmessa eri sarjassa.

Yrityssarjan voittaneen Lillyn ilmoitukset markkinoivat mielialalääke Cymbaltaa ja diabeteslääke Humalogia. Cymbalta-mainokset ovat osa globaalia markkinointia, ja mainoksissa nuorehko nainen ja vanhempi mies antavat kasvot masennukselle.

- Humalog-mainokset taas ovat täysin kotimaista tekoa ja perustuvat yhtiömme koulutussarjaan, jossa jaetaan tietoa ateriahuippujen hallitsemisesta, kertoo tuotepäällikkö

Vilhelmiina Mäkinen

.

Cymbalta nappasi myös tuotesarjassa stetari-palkinnon. Mainosten pisteytys perustuu satunnaisesti valittujen lääkäreiden puhelinhaastatteluun. Lääkärit arvostivat mainosten herätteleviä potilaskuvia sekä riittävää ja selkeää tuoteinformaatiota.

Lue myös

Lääkärilehden ilmoittajat saivat myös valita oman suosikkimainoksensa. Stetari-palkinnon sai tänä vuonna Astellasin virtsankarkailulääke Vesicare. Mainoksen pinkki sivuvaunullinen moottoripyörä keräsi katseet.

Tuotesarjassa ja yrityssarjassa jaettiin myös pronssisia ja hopeisia kunniakirjoja.

Kaikki palkitut ja kilpailun säännöt osoitteessa www.laakarilehti.fi.

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkäri 2030