Lehti 3: Ajan­kohtai­sta 3/2012 vsk 67 s. 140

Stetari-voitot Pfizerille ja Orionille

Ulla Järvi

Lääkärilehden lukijat ovat jälleen arvioineet viime vuoden parhaat lääkemainokset. Tuotesarjan voittajaksi nousi Pfizer Relert-triptaanilääkemainoksellaan. Yrityssarjan voittajaksi julistettiin Orion Pharma Oyj tuotevalikoimallaan Xelevia, Easyhaler ja Burana.

- Palkitsemalla haluamme tukea asiallisen, mutta silti oivaltavan lääkemarkkinoinnin tekemistä, toteaa Lääkärilehden myyntipäällikkö Jarno Heikkilä.

- Suomalaiset lääkärit ovat mainosten lukijoina omanlaisiaan, joten täällä tehdyt mainokset selvästi miellyttävät kansainvälistä mainoskuvastoa enemmän, sanoo tuoteryhmäpäällikkö Joonas Laine Pfizerilta.

Relert-mainonta onkin tehty kotimaisin voimin, yhteistyössä mainostoimisto Revolution Helsingin kanssa.

- Olemme hyödyntäneet aiempien vuosien Stetari-palkintojen perusteluita. Annoskokokaavio tuotiin mainoksiin lääkäreiden vinkistä, kertoo Laine.

Lue myös

Suomalaisille lääkäreille suomalaisin voimin on tehty myös diabeteslääke Xelevian mainonta Orionin ja mainostoimisto Design Valkean yhteistyönä.

- Voittanut mainos on hieman fressattu versio aiemmasta, olemme kirkastaneet muun muassa väritystä, kertoo Orionin markkinointijohtaja Peter Lindström.

Xelevian joukkuepaitaa käyttävä mainosidea perustuu lääkkeen rooliin tyypin 2 diabeteksen hoidossa.

Stetari-palkinnot jaettiin Lääkäripäivillä Helsingissä.

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkäri 2030