Stetari-voitot Pfizerille ja Orionille
Lääkärilehden lukijat ovat jälleen arvioineet viime vuoden parhaat lääkemainokset. Tuotesarjan voittajaksi nousi Pfizer Relert-triptaanilääkemainoksellaan. Yrityssarjan voittajaksi julistettiin Orion Pharma Oyj tuotevalikoimallaan Xelevia, Easyhaler ja Burana.
- Palkitsemalla haluamme tukea asiallisen, mutta silti oivaltavan lääkemarkkinoinnin tekemistä, toteaa Lääkärilehden myyntipäällikkö Jarno Heikkilä.
- Suomalaiset lääkärit ovat mainosten lukijoina omanlaisiaan, joten täällä tehdyt mainokset selvästi miellyttävät kansainvälistä mainoskuvastoa enemmän, sanoo tuoteryhmäpäällikkö Joonas Laine Pfizerilta.
Relert-mainonta onkin tehty kotimaisin voimin, yhteistyössä mainostoimisto Revolution Helsingin kanssa.
- Olemme hyödyntäneet aiempien vuosien Stetari-palkintojen perusteluita. Annoskokokaavio tuotiin mainoksiin lääkäreiden vinkistä, kertoo Laine.
Suomalaisille lääkäreille suomalaisin voimin on tehty myös diabeteslääke Xelevian mainonta Orionin ja mainostoimisto Design Valkean yhteistyönä.
- Voittanut mainos on hieman fressattu versio aiemmasta, olemme kirkastaneet muun muassa väritystä, kertoo Orionin markkinointijohtaja Peter Lindström.
Xelevian joukkuepaitaa käyttävä mainosidea perustuu lääkkeen rooliin tyypin 2 diabeteksen hoidossa.
Stetari-palkinnot jaettiin Lääkäripäivillä Helsingissä.