Lehti 41: Ajan­kohtai­sta 41/2008 vsk 63 s. 3389

Lääkärilehden Stetari-palkinnot jaettiin kolmannen kerran

Ulla Toikkanen

Algol Pharma uusi viimevuotisen tuotesarjan voittonsa Lääkärilehden Stetari-kilpailussa. Algol Pharman myyntipäällikkö

Jarmo Niiranen

totesi, että voiton toi Arthryl-ilmoituksen puhuttelevuus ja informatiivisuus.

- Toinen voitto yllätti, ja olemme tosi ylpeitä siitä. On erittäin rohkaisevaa nähdä, että olemme pystyneet uudistamaan brändiä. Tämä antaa meille itseluottamusta, kertoi Jarmo Niiranen Oktoberfestin tyyliin järjestetyissä Stetari-juhlissa viime viikolla.

Tuotesarjan hopeakunniakirjan sai Novartis Diovan-ilmoituksesta ja pronssikunniakirja tuli ratiopharmille Olanzapin-ilmoituksesta.

Tuotesarjaan osallistuivat reseptilääkkeiden yksittäiset ilmoitukset. Tutkimustoimisto Marcast haastatteli satunnaisotannalla 120 lääkäriä lehden kutakin kilpailunumeroa kohden. Yrityssarjaan luettiin yhtiöt, joiden kaikki testatut ilmoitukset osoittivat korkeaa tasoa. Tähän sarjaan osallistuminen edellytti vähintään kolmea, visuaaliselta vaikutelmaltaan eri ilmoitusta.

Yrityssarjan voitti ratiopharm Olanzapin-, Losatrix- ja Amoxin/ Kefalex-ilmoituksillaan.

Lue myös

- Hyvä lääkemainos on selkeä ja johdonmukainen, kuvasi ratiopharmin myynti- ja markkinointipäällikkö

Lauri Kölhi

.

Yrityssarjan hopeakunniakirjan sai Pfizer Detrusitol-, Lipitor- ja Champix-ilmoituksista. Pronssikunniakirja annettiin puolestaan Novartikselle Diovan- ja kahden Aclasta-ilmoituksen vuoksi.

Ensi vuonna Stetari-kilpailuun tulee uusi palkinto: ilmoittajat valitsevat oman suosikki-ilmoituksensa.

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkäri 2030