Lääkärilehden Stetari-palkinnot jaettiin kolmannen kerran
Algol Pharma uusi viimevuotisen tuotesarjan voittonsa Lääkärilehden Stetari-kilpailussa. Algol Pharman myyntipäällikkö
Jarmo Niiranen
totesi, että voiton toi Arthryl-ilmoituksen puhuttelevuus ja informatiivisuus.- Toinen voitto yllätti, ja olemme tosi ylpeitä siitä. On erittäin rohkaisevaa nähdä, että olemme pystyneet uudistamaan brändiä. Tämä antaa meille itseluottamusta, kertoi Jarmo Niiranen Oktoberfestin tyyliin järjestetyissä Stetari-juhlissa viime viikolla.
Tuotesarjan hopeakunniakirjan sai Novartis Diovan-ilmoituksesta ja pronssikunniakirja tuli ratiopharmille Olanzapin-ilmoituksesta.
Tuotesarjaan osallistuivat reseptilääkkeiden yksittäiset ilmoitukset. Tutkimustoimisto Marcast haastatteli satunnaisotannalla 120 lääkäriä lehden kutakin kilpailunumeroa kohden. Yrityssarjaan luettiin yhtiöt, joiden kaikki testatut ilmoitukset osoittivat korkeaa tasoa. Tähän sarjaan osallistuminen edellytti vähintään kolmea, visuaaliselta vaikutelmaltaan eri ilmoitusta.
Yrityssarjan voitti ratiopharm Olanzapin-, Losatrix- ja Amoxin/ Kefalex-ilmoituksillaan.
- Hyvä lääkemainos on selkeä ja johdonmukainen, kuvasi ratiopharmin myynti- ja markkinointipäällikkö
Lauri Kölhi
.Yrityssarjan hopeakunniakirjan sai Pfizer Detrusitol-, Lipitor- ja Champix-ilmoituksista. Pronssikunniakirja annettiin puolestaan Novartikselle Diovan- ja kahden Aclasta-ilmoituksen vuoksi.
Ensi vuonna Stetari-kilpailuun tulee uusi palkinto: ilmoittajat valitsevat oman suosikki-ilmoituksensa.