Selkeys oli valttia Stetari-kilpailussa
Tuotesarjassa voitto meni Takedalle ja yrityssarjassa Orion Pharmalle.
Lääkärilehden vuoden 2014 lääkemainonnan Stetari-kilpailun palkinnot jaettiin Lääkäripäivillä. Tuotesarjan voitto meni Takedalle selkeästä ja rauhallisestä Circadin-ilmoituksesta.
Toiseksi ja kolmanneksi ylsivät Orion Pharman Ramipril- ja Candesartan-ilmoitukset, jotka onnistuivat pysäyttämään tehokkaasti.
Reseptilääkeilmoittajien yrityssarjassa arvioidaan kolme saman yrityksen eri ilmoitusta. Orion Pharman voiton vieneestä kolmikosta (Ramipril, Candesartan ja Easyhaler) todettiin, että asia tuli esiin selkeästi ja ilmoittajan kotimaisuus jäi mieleen.
Toiseksi tullut Algol Pharma (Arthryl, Precosa kahdella eri ilmoituksella) onnistui pysäyttävillä kuvillaan ja selkeillä, asiallisilla teksteillään. Kolmanneksi valittu Takeda (Circadin kahdella eri ilmoituksella, Diformin) erottui rauhallisella kokonaisuudella, josta jäi hyvä mieli.
Ilmoittavien yritysten oma suosikki oli AbbVien Humira.
Kilpailu uudistui
Lääkärilehti palkitsee sekä tuote- että yrityssarjan voittajat kahdella koko sivun ilmoitustilalla.
Kilpailussa tutkittiin 73 ilmoitusta puhelinhaastatteluilla. Lehden kilpailunumeroita arvioi 120 lääkäriä, jotka oli valittu satunnaisotannalla.
Lääkärilehti on järjestänyt kilpailun vuodesta 2005. Kymmenes kilpailuvuosi toi mukanaan uudistuksia, jotta ilmoitusten luovuutta ja vaikuttavuutta kyetään arvioimaan entistä tarkemmin. Vastedes tutkitaan myös sitä, miten ilmoittavat yritykset jäävät mieleen.