Lääkäripaneeli: Jäsenet ovat tyytyväisiä liiton toimintaan
Uusimman Lääkäripaneelin tulosten mukaan jäsenet tuntevat Lääkäriliiton toimintaa entistä paremmin. Mielikuva liitosta on pääosin hyvin myönteinen.
Liiton viestintää pidetään aktiivisena ja liiton toiminnan koetaan olevan hyödyllistä yhteiskunnalle. Sen sijaan liiton alueellista toimintaa ei pidetty kovin aktiivisena.
Arvioitaessa liiton toimintaa eri tehtäväalueilla kärkeen nousee Lääkärilehti. Lähes kaikki (94 %) ovat tyytyväisiä siihen. Eniten tyytymättömyyttä koetaan lääkärien jaksamiseen ja työoloihin sekä päivystysrasittavuuteen liittyen. Lisäksi jäsenet eivät kokeneet voivansa vaikuttaa paljoa liiton kannanmuodostukseen.
Tärkeimpinä jäsenetuina ja -palveluina jäsenet pitivät vastuu- ja oikeusturvavakuutusta, potilasvakuutusta sekä juridista neuvontaa. Vähiten tärkeinä pidettiin muovista jäsenkorttia ja lomaosakkeita.
Viimeksi kuluneen vuoden aikana Lääkäriliiton viestintäkanavista jäsenet on parhaiten tavoittanut Lääkärilehti sekä lehden ja liiton sähköiset uutiskirjeet. Jatkossakin liiton toiminnasta halutaan tietoa kaikkein mieluiten lehden ja uutiskirjeiden kautta.
Paneeli on lääkärikunta pienoiskoossa
Lääkäripaneeli on systemaattinen tapa kuunnella jäsenten mielipiteitä ja odotuksia. Paneeliin kutsutaan kerrallaan mukaan noin 3 000 jäsentä. Jokaisen kyselyn osallistujat valitaan satunnaisesti. Näin vastaajat edustavat lääkärikuntaa pienoiskoossa.
Lääkäripaneeli on toiminut vuodesta 2015 lähtien, ja sen kautta jäsenet ovat olleet mukana vaikuttamassa liiton toimintaan. Tämänkertaisen Lääkäripaneelin toteutti Taloustutkimus Oy Lääkäriliiton toimeksiannosta.
Yhteenvedon Lääkäripaneelin tuloksista löydät liiton verkkosivuilta osoitteesta www.laakariliitto.fi/tutkimus/laakaripaneeli