Lääkäripaneeli - Uusi mahdollisuus vaikuttaa
Lääkäriliitto haluaa ottaa jäsenistön mukaan kehittämään liiton toimintaa ja jäsenpalveluita. Tavoitteena on entistäkin paremmin jäseniään palveleva liitto.
Lääkäripaneeli käynnistyy elokuussa, kun 3000 jäsentä saa kutsun osallistua Lääkäripaneeliin. Osallistuminen tapahtuu sähköpostitse.
- Lääkäripaneeli on uusi ja systemaattinen tapa kuunnella jäsenten mielipiteitä ja odotuksia. Kolmen seuraavan vuoden aikana käymme läpi koko jäsenkunnan. Lääkäripaneelin osallistuminen on uudenlainen mahdollisuus päästä vaikuttamaan oman liiton toimintaan. Kuhunkin kyselykierrokseen osallistujat valitaan satunnaisesti, kertoo tutkimuspäällikkö Jukka Vänskä Lääkäriliitosta.
Osallistumalla Lääkäripaneeliin jäsenet voivat kommentoida, kertoa toiveistaan ja siitä, miten Lääkäriliiton jäsenpalveluita haluttaisiin kehittää. Lääkäripaneelin ensimmäisellä kierroksella kysytään myös eri viestintäkanavista ja niiden toimivuudesta.
Lääkärilehdellä on jo useamman vuoden ollut säännöllisesti toimiva lukijapaneeli, ja lehteä onkin kehitetty lukijoiden toiveita kuunnellen. Vastaava menettelytapa halutaan ottaa laajemminkin osaksi liiton toimintaa. Tämä toteuttaa vahvasti myös Lääkäriliiton strategian Kohti jäsentä kirjauksia.
Viestintää kohdennetaan
Lääkäripaneelista saadaan tietoa esimerkiksi liiton viestinnän tavoittavuudesta ja eri kanavien toimivuudesta. Saadun palautteen pohjalta liiton viestintää voidaan kehittää siten, että se tavoittaa entistä paremmin eri jäsenryhmät. Muidenkin palvelujen tehokkaammassa kohdentamisessa tarvitaan tutkittua tietoa. Liitolla on runsaasti erilaisia jäsenpalveluita, joiden tunnettuutta voidaan parantaa viestinnän keinoin.
- Analysoimme Lääkäripaneelin tiedot, ja kerromme niiden pohjalta tehtävistä toimenpiteistä mahdollisimman nopeasti myös jäsenistölle. Jäseniltä saatu palaute muodostaa pohjan palvelukehitykselle, kiteyttää Vänskä.