Lehti 23: Liitto toi­mii 23/2016 vsk 71 s. 1716

Juridista neuvontaa keskitetysti

Liiton jäsenpalveluissa on otettu käyttöön uusi järjestelmä, jolla parannetaan jäsenten ­neuvontapalvelua. Lakimiehet antavat jatkossa keskitetysti juridista neuvontaa osoitteesta ­lakimiehet@laakariliitto.fi.

Ainomaria Parikka

Tähän asti jäsenet ovat lähettäneet kysymyksensä liiton lakimiesten henkilökohtaisiin sähköpostiosoitteisiin. Uudessa järjestelmässä neuvontapyynnöt ohjautuvat automaattisesti jonoon saapumisjärjestyksessä, jolloin niiden käsittely on helpompaa. Lakimiehet vastaavat sähköposteihin järjestelmässä, josta vastaus lähtee suoraan vastaanottajalle. Kaikki viestit vastauksineen tallentuvat järjestelmään, millä voidaan vähentää päällekkäisyyksiä ja nopeuttaa palvelua.

Uusi järjestelmä otettiin käyttöön huhtikuun puolivälissä. Yhteiseen laatikkoon on tullut keskimäärin viisi viestiä päivässä, vilkkaimpina päivinä jopa viisitoista. Toiminnan hyödyt on jo huomattu.

Lue myös

– Kun kysymykset tulevat yhteen laatikkoon, henkilökohtaisten sähköpostien määrä on vähentynyt. Lakimiehemme ovat kehuneet mahdollisuutta valita omalle osaamisalueelleen kuuluvat viestit. Uudistus palvelee hyvin jäsenistöämme, sillä kysymyksiin vastaa se lakimies, joka on erityisesti perehtynyt vastaamansa kysymyksen aihealueeseen, jäsenpalvelujohtaja Johanna Rellman kertoo tyytyväisenä.

Liiton lakimiehet palvelevat jatkossakin jäseniä kuten aiemmin. Puhelinpalvelu säilyy ennallaan, mutta neuvontapalvelujen tehostamiseksi on toivottavaa, että lakimieheen otettaisiin ensisijaisesti yhteyttä lakimiehet@laakariliitto.fi-sähköpostiosoitteen kautta.

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkäri 2030