Ajan­kohtai­sta

Viime vuoden paras uusi voittonsa mainoskisassa

Lääkärilehden järjestämässä Stetari-mainoskilpailussa oli mukana 68 lääkemainosta.

Hertta Vierula
Kuvituskuva 1

Lääkäri 2019 -tapahtumassa jaettiin tänään Lääkärilehden ilmoituskilpailun palkinnot. Palkintoja olivat jakamassa Lääkärilehden päätoimittaja Pekka Nykänen ja Lääkäriliiton markkinointijohtaja Katrin Penttinen.

Stetari-kilpailun tuotesarjan voitti tänä vuonna Merckin Mavenclad-ilmoitus. Voittaja oli sama myös viime vuonna. Palkinnon perusteluissa ilmoitusta kiitettiin myönteisyydestä. Tekstejä pidettiin asiallisina ja kuvaa hienona.

Toiseksi tuli Orion Pharman Bufomix Easyhaler -ilmoitus. Pronssia sai Pfizerin Champix.

Yrityssarjassa voiton vei Orion Pharma kolmella Easyhaler-ilmoituksellaan. Toiseksi tuli GlaxoSmithKline tuotteillaan Voltaren Forte, Trelegy ja Anoro. Kolmannen sijan sai Pfizer tuotteillaan Champix, Lyrica ja Eliquis.

Voittajia valitsemassa oli 120 satunnaisotannalla valittua lääkäriä. Tutkittuja ilmoituksia oli yhteensä 68.

Lue myös

Tuotesarjassa palkitaan kunniakirjalla kolme parhaat pisteet saanutta ilmoitusta. Yrityssarjassa kunniakirjan saa kolme yritystä, jotka valikoituvat siten, että kunkin yrityksen kolmen parhaan ilmoituksen pisteet lasketaan yhteen.

Molempien sarjojen voittajat saavat palkinnoksi kaksi kokosivun ilmoitusta Lääkärilehdessä.

Stetari-kilpailu on järjestetty vuodesta 2005.

kuva: Hertta Vierula

Lääkäriliitto Fimnet Lääkärilehti Potilaanlaakarilehti Lääkäripäivät Lääkärikompassi Erikoisalani Lääkäri 2030