Onko lääkäreillä syytä huoleen ihmiskunnan tulevaisuudesta?
Olen viime vuosina alkanut lisääntyvästi pohtia ihmiskunnan tulevaisuutta vuosikymmenien, jopa vuosisadan perspektiivillä. Väestön hillitön kasvu kehitysmaissa, voimakas energian tarpeen lisääntyminen, kasvihuoneilmiö ym. saastuminen, ravinto- ja vesivarojen ehtyminen laajoilla alueilla ovat todella huolestuttavia ilmiöitä, etenkin lapsiamme ja lastenlapsiamme ajatellen.