Kenen piikkiin?
Kenen kuuluu maksaa työstä poissaolo, kysyvät yhä useammin työnantajat harmistuneina saatuaan Kelalta kielteisen vastauksen hakemuksiinsa sv-päivärahakorvauksista. Vastausten perusteluissa todetaan varsin usein lakonisesti, ettei kyseistä henkilöä voida sairausvakuutuslain tarkoittamalla tavalla pitää työkyvyttömänä entiseen tai sitä läheisesti vastaavaan työhön. Kuitenkin lääkäri on kirjoittanut potilaalleen, työntekijälle, asianmukaisen todistuksen, johon luottaen tämä on jäänyt pois työstään. Työnantaja on yhtä luottavaisesti täyttänyt oman osuutensa. Ja sitten tämä vastaus.